반응형

-원어민 처럼 스피킹

-DAY 3(나는 항상 세계여행을 하고 싶었어)

-PART 2 (스피킹 연습)

 

 

AI : 어떤 뮤지컬 보고싶어?

나 : 라이온킹을 볼 수 있으면 좋겠어.

 

AI : 왜 영국으로 여행하고 싶어?

나 : 나는 항상 맨체스터 유나이티드를 보고 싶었어.

 

AI :  남미에서 어느 나라에 가고 싶어?

나 :  나는 브라질에 가는 것을 항상 꿈꿔왔어.

 

AI : 유럽의 어느 도시에 가고싶어?

나 : 나는 항상 파리에 가고 싶었어.

 

AI : 이번 여름에 어디로 여행가고 싶어?

나 : 나는 항상 파리에 가고싶었어.

 

AI : 이번 여름에 어디로 여행가고 싶어?

나 : 나는 유럽에서 여행하는 것을 항상 꿈꿔왔어.

 

AI : 미국 어디에서 살고싶어?

나 : 캘리포니아에서 살 수 있으면 좋겠어.

 

AI : 왜 뉴욕에 가고 싶어?

나 : 나는 뉴욕 양키즈를 보는 것을 항상 꿈꿔왔어.

 

AI : 이번 여름에 어디로 여행가고 싶어?

나 : 나는 항상 아시아를 여행하고 싶었어.

 

AI : 미국 어디에서 일하고 싶어?

나 : 뉴욕에서 일할 수 있으면 좋겠어.

AI : 샌프란시스코는 어때?

 


 

AI : What musical do you want to watch?

나 : I wish i could watch the Lion king.

 

AI : Why do you want to travel to England?

나 : I've always wanted to watch Manchester United.

 

AI : Which country do you want to go to in South America?

나 : I've always dreamed of going to Brazil.

 

AI : Which city in Europe do you want to go to?

나 : I've always wanted to go to Paris.

 

AI : Where do  you want to line in the US?

나 : I wish i could live in California.

 

AI : Why do you want to go to New York?

나 : I've always dreamed of watching the New York Yangkees.

 

AI : Where do you want to travel to this summer?

나 : I've always wanted to travel around Asia.

 

AI : Where do you want to work in the US?

나 : I wish i could work in New York.

AI : How about San Francisco? 

반응형
  • 네이버 블러그 공유하기
  • 네이버 밴드에 공유하기
  • 페이스북 공유하기
  • 카카오스토리 공유하기